HTML

nathanp kajás dolgai

Ételek, italok, és dolgok körülöttük
Konkrétabban

Friss topikok

  • naneee3: Hűűű! Pont így szeretem. Rengeteg sonkát spóroltam össze húsvétkor, így napokig kitolhatom az élve... (2012.04.11. 21:24) Un hemendex, mademoiselle?
  • Yvettebabacool: @Celtic: a babot ha felig megfozod a finglevet le kell rola folyatni, akkor fingmentes lesz (2010.08.05. 21:15) Mistadobalina Mr. BAB Dobalina
  • Yvettebabacool: A hazi kecsop jelentoseget a mai magyar asszonyok haztartasaban alabecsulni igencsak fegyelmezetle... (2010.08.05. 21:13) Házi ketchup
  • regisztráltam: Áááá! Egyik fő kedvenc kaja!! Mennyit ettünk az utcai árusoknál ilyet odaát! Telitalálat. (2010.03.11. 19:30) Csevapcsicsa vagy mi a picsa
  • readea: Ale lubię Zubrówkę z sokiem jabłkowym i bez. (2010.03.05. 19:59) Rześki Ogórek

Linkblog

2009.10.08. 12:10 chef nathanp

Gyorskaja munkahelyre B

Címkék: gyors fokhagyma pasta sugo ebéd mikrozhato

A sugo az olaszok legnagyobb találmánya a pizza után és Del Piero előtt. Azt hiszem, ha úgy alakulna, hogy csak pastát és pizzát ehetnék huzamosabb ideig, sokáig bírnám. Ráadásul illik hozzá a fokhagyma-addikció is, meg a zakó fölé hajtott fehér ing és a római feka wannabuy-tól vett húszeurós dzsodzsó napgép. A napos idő ma adott volt hozzá, durum penne mindig van otthon, szóval a mai kaja:

Paradicsomos-pestós penne olívabogyóval és csípőspaprikával pimpelve

Nagyon bejön mostanában a Muti nevű olasz paradicsomkonzerv, nyomják passata, egész paradicsomos, kockázott paradicsomos, meg a madonna tudja, milyen formákban, most éppen a sima szósz-állagú jutott, amiből fél doboznyit extra szűz olívaolajon megrottyantotam, és egy negyed üveg gyári paradicsomos pestóval, négy-öt karika csípős-hegyes paprikával, és pár szem összevágott fekete bogyóval turbóztam fel. Pestót lehet készíteni házilag is, de mikrós kajához a kicsit drága Barilla, vagy a fele annyiba kerülő Despar néven futó sajátmárkás szósz is tökéletes. A három maréknyi pennét lobogó sós vízben, egy-két babérlevéllel főztem al dentére, ami ugye kevesebb, mint tíz perc alatt megvan. A sugonak ennyi sem kell. A kertben épp' hogy maradt pár levél bazsalikom, azt még kimentettem, és két gerezd - igazából négy, csak a kollégáim is olvasnak, és rám kenik a szagot - zúzott fokhagymával, amit már elzárt gáz mellett kevertem a szószhoz, a főzés gyakorlatilag be is fejeződött. A tetejére ment még egy masszív szórásnyi parmezán-utánzat, és eredeti frissen őrölt színes bors, és kész.

Annyira basic ez a cucc, hogy receptnek nem is nevezném, csak egy ötlet arra az esetre, ha valami egyszerűt, de brutálisat akartok enni. Lehetne akár Penne Cannavaro Materazzi is. Ja.

Azért írtam most, mert ha ne adj' isten valami utolsó perces mázlista góllal kipicsáznak minket az olaszok az U20-as vébén pénteken, jövő héten nem merném ajánlani.

Hajrá fiatal magyar reménységek! Hajrá penne cannavaro materazzi!

Nyersanyagár: kb 400 HUF

Elkészítési idő: 18p

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://merokanal.blog.hu/api/trackback/id/tr561436239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bennfentes Kolléga 2009.10.08. 12:32:04

csak az a parmezán, az ne volna!

raoul_duke 2009.10.08. 19:48:37

Egyszer csináltam pestót, de a rohadt bazsalikom leveleit nem bírtam kellően apróra/finomra szétizélni. Lehet, hogy valami Horst Fuchs féle csodadarálóval ment volna, vagy nemtom mivel.

gordi 2009.10.09. 21:29:56

kaja jo, de az arcok is ehetnenek / ihatnanak mar valamit Tardan. Mit kereted magad?

sorica123 (törölt) 2009.10.09. 21:33:49

Bazsalikom szétizéléshez van az az íves valami két fogantyúval a két felén, én azzal szoktam.

raoul_duke 2009.10.09. 23:55:40

@sorica123: ha túl sok a levél (az volt), akkor macera.

égafater 2009.11.15. 21:35:26

nathanp, most már ezt sem?

fairwolf 2010.01.12. 13:28:23

Ez jópofa, bár a Parmezán utánzat köszö viszonyban sincs egy rendes Parmezánnal. Kb olyan olcsó megoldás mintha bélszínt helyettesítenénk bélszínrolóval. hasonló a neve de semmi közük egymáshoz. :)

Celtic 2010.02.20. 09:27:27

up.
Nehogyma orakig kelljen keresnem a blogot...

facepalm 2010.02.20. 16:52:47

Én egyszer ilyen hasonló pastához csak úgy kíváncsiságból tettem 2 evőkanál erős pistát és igen jóra sikeredett. Egy próbát szerintem tegyél vele.
süti beállítások módosítása