HTML

nathanp kajás dolgai

Ételek, italok, és dolgok körülöttük
Konkrétabban

Friss topikok

  • naneee3: Hűűű! Pont így szeretem. Rengeteg sonkát spóroltam össze húsvétkor, így napokig kitolhatom az élve... (2012.04.11. 21:24) Un hemendex, mademoiselle?
  • Yvettebabacool: @Celtic: a babot ha felig megfozod a finglevet le kell rola folyatni, akkor fingmentes lesz (2010.08.05. 21:15) Mistadobalina Mr. BAB Dobalina
  • Yvettebabacool: A hazi kecsop jelentoseget a mai magyar asszonyok haztartasaban alabecsulni igencsak fegyelmezetle... (2010.08.05. 21:13) Házi ketchup
  • regisztráltam: Áááá! Egyik fő kedvenc kaja!! Mennyit ettünk az utcai árusoknál ilyet odaát! Telitalálat. (2010.03.11. 19:30) Csevapcsicsa vagy mi a picsa
  • readea: Ale lubię Zubrówkę z sokiem jabłkowym i bez. (2010.03.05. 19:59) Rześki Ogórek

Linkblog

2010.02.22. 20:05 chef nathanp

Rześki Ogórek

Címkék: ital koktél uborka

A lengyel mindig is szimpatikus írott nyelv volt, mert van benne sz, a regionálisan egy kalap alá vett tematikus tévécsatornákon véletlenszerűen futó reklámokból pedig a beszélt is bájosnak tűnik. Jó tíz éve a Szigeten még a polak wegier dwa bratankit is elsütöttem -szerintem századikként - két rocker arcnak, tavaly nyáron pedig a Mészáros utcai kútról felvezettem egy golfos párocskát a Váci útra, ahonnan ha ügyesen ütközésig mentek, csak elérték Varsót. Ennyi kapcsolatom volt a lengyel néppel és kultúrával - egészen vasárnap estig.

Kocsmáros Rudi barátom ajánlotta a Żubrówkát még kedden, a bárból éppen kifogyott fűszeres Vilmos helyett, de akkor a mélyhűtve is enyhén édeskés, fűszeres shot nem volt földöntúli élmény. Aztán valamit még magyarázott hozzá, ami a krimó projektorán futó sielős képeken hörögve nevető tizenfős asztaltársaság mellett így hangzott: fogsz egy hosszú vékony szelet kígyóuborkát, pohárba dobod, rá egy feles Żubrówka, aztán kenyérbél, és kész. Így kell inni és kurva finom.

A vasárnapi vendégekre készülődve jutott eszembe a cucc, milyen jó lesz, végre nem pálinkával indul a vacsora, bekerült a kosárba a vodka is, ubi is. A hülye internet viszont fél óra keresés után sem találta a kenyérbeles koktélt. Talált helyette rengeteg uborkás-jeges-almalevest, de az kinek kell, a Rudi-félével akartam villantani. Felhívtam, persze kiröhögött a kenyérbél miatt, pedig gondolatban az is jónak tűnt; a kioldódó élesztő vagy amiláz miért ne tehetné pikánssá egy olyan nép nemzeti italát, aminek négy kedves, a kenyérbélért biztosan rajongó polgárát személyesen ismerem. Almalé volt az ő receptjében is, csak zárt szájjal beszél.

Rześki Ogórek

Egy közepes kígyóuborkából sajtgyaluval vagy zöldséghámozóval lehántasz egy vékony szeletet, a robosztus longdrinkes pohár belső falára spirálozod, beledobsz pár szem jégkockát - jégsombrero, jégfélhold is lehet, ha az akciósan a szittyók mellé csomagolt alakos szilikon jégcsinálód van - rámérsz 4 cl Żubrówkát és felöntöd 100%-os almalével.

Dekoratív, különleges, egyedi. Viszont ami a legviccesebb, hogy ha leírom lengyelül az összetevőket, érteni fogjátok: 40 ml Żubrówki, sok jabłkowy, ogórek świeży, lód.

 

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://merokanal.blog.hu/api/trackback/id/tr61781205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vik% 2010.02.22. 21:44:21

Háj!
Na most ez mi? Neked ízlett? Mi az a lengyel-cucc-amit-végül-rátettél?

samtelen 2010.02.22. 22:29:42

Egyszer, ráadásul kint Lengyelországban elkövettem azt a bakit, hogy Bloody Maryt kevertem vodka helyett Żubrówkával. Kihánytam és utána az összes polski ismerős napokig rajtam röhögött.

raoul_duke 2010.02.22. 22:44:45

Ez ilyen klasszik almás pite ízű cucc lesz, nem?

Almaspite 2010.02.22. 23:03:05

@raoul_duke: Hát nem tudom. Majd megkérdezem a barátnőmet...

:-)

tardyl 2010.02.23. 01:02:37

A w końcu skąd wziąłeś recepturę?

Thresher 2010.02.23. 01:18:38

@tardyl: No właśnie, dobre pytanie... (Hadd villogjon az a lengyel anyanyelv)

De kérdés: Minek bele uborka? Ad az a vékony szelet valami plusz ízt?

Amugy tök érdekes, mert itt minden rendes ember elítéli a VBK-t, de lengyelbe meg tök normális dolog a Żubrówkát almalével keverni..igaz, szerintem ez inkább ilyen női dolog, a férfiállatok nem vacakolnak ilyen pepecseléssel. :)

Thresher 2010.02.23. 01:26:14

@Kollegák: Jól beszél az úr, nagyon finom, főleg a "hagyományos" (A mézes sztem borzalmas), de nem raknék >/< jelet közéjük, olyan mint ha két bornál kéne megmondani melyik a finomabb...

Kollegák 2010.02.23. 01:36:11

@Thresher: Jaja, én is a hagyományosra gondoltam. Nekem amúgy simán egy kategória egyébként, ha dönteni kell mit igyak aznap este: mert ugye kettőt nem keverem, berúgni viszont egy este csak egyszer tudok. És 10-ből nyolcszor nem a zsubi nyer.

Ránk egyébként úgy néztek Krakkóban, mint a hülyére, mikor a Harapós kutyában forraltbort kértünk, viszont adtak helyette málnaszörpalapra csapolt megfűszerezett sört mikróban megmelegítve. Barátnőmnek ízlett, de szerintem broáf volt.

Thresher 2010.02.23. 01:41:48

@Kollegák: Itthon meg próbálj meg kérni forró céklalevest, ugyan az a kategória. :D

IzomTibi · http://tibor.blog.hu 2010.02.23. 12:08:15

időben kedvenc italom volt, csak ezt ittam rudinál. egészen addig, amíg véletlenül egyszer törköllyel kezdtem kísérni. de ez nem a rzeski ogerek hibája, amit én is mindenkinek nagyon bátran ajánlok.

Hóhér Tibi · http://bunti.blog.hu 2010.02.23. 14:55:36

@Kollegák: úgy látom már ők is keverik. kijöttek a bölényfüves verzióval, kvázi zsubrovka inmixed

Ashton Black (törölt) 2010.02.24. 07:28:15

Most ilyen piás hangulat van akkor:
- vodka 3dl
- almás bereczen 1dl
- jég amiennyi kell..
- és valami nagy pohár amibe belefér ez 4dl-es keverékként :D

enting85 2010.03.05. 17:31:47

a zubrowka magában is teljesen finom, nem kell annyira lehűteni, akkor több íze van.

readea 2010.03.05. 19:59:52

Ale lubię Zubrówkę z sokiem jabłkowym i bez.
süti beállítások módosítása